HTML

Emide Buda

A világ és én. A világ és te. A világ és mi. Stb.

Friss topikok

  • Zanphagras: Alekosz uralkodásának első évében....... :D (2011.05.13. 16:29) A költészet hatalma, 2011.
  • SFblog: Óvjuk az értékeket :) (2010.11.15. 09:42) Ki korán kel, Galaktikát lel
  • Emide Buda: @Tropescu: Tropi bácsi, jöjjön nyugodtan.Kiváló formatervezett járókeretek kölcsönözhetők. És az ... (2010.09.22. 11:45) Lordék Háza
  • Emide Buda: @Galaktika01: Az úttörő ahol tud, segít.( A kiscserkész is!) (2010.08.13. 15:00) Film, Éli könyve
  • Tropescu: Kedves Emide! Ajánlok figyelmedbe egy most iduló új blogot. A címe: instantkonyvmoly.blog.hu (2010.07.21. 22:03) Trabant

Linkblog

Előítéletek

2010.07.05. 19:02 Emide Buda

Szeretem a könyveket. Általában is, konkrétan is. Még ilyen könyveket is képes vagyok lapozgatni és megőrizni, mint pl. "A vízkárelhárító szakmunkás nyúlgátépítési kézikönyve", és sorolhatnám. Az extrém  mértékű leárazások mellett pedig egyszerűen nem tudok elmenni. Ó, azok a Moszkva téren álló kisteherautó platójáról árult 100-200 Ft-os, koszos, kopott könyvek! Ha kitartóan turkálsz, és mélyre ásol, kincset találsz. Ez már a kultúr- biznisz legalja, de a tucatnyi értékesítési láncon keresztül leszivárgott " iszapban" mindig akad néhány aranyszemcse, talán még aranyrög is. ( Hallottam már ilyenről, de nekem még csak szemcsék jutottak  eddig. )                                              A Nyugati téri  alujáró dzsungelében is van egy üzlet, vevőcsalogatónak pedig " minden könyv 100 Ft"-os polc, ami mellett nem tudtam megállás nélkül elmenni. Már az is tiszteletreméltó erőfeszítés, hogy ebben a környezetben valaki antikvár jellegű üzletet nyit, legyünk hálásak a vállalkozónak. Turkálva ( szó szerint) a kínálatban fiatal, megnyerő és csinos hölgy csatlakozott , hozzáértően  válogatva a könyvek, folyóiratok között. Szép is , okos is, milyen szerencsés párosítás, gondoltam. Félre minden előítélettel , miszerint ez a két tulajdonság ritkán jár együtt! Gyorsan meg is győztem magam erről, aztán jött a csalódás. Végre megtalálta a 3 Tiffany romantikus regényfüzetet, ami még valószínűleg hiányzott a sorozatból és a könnytárából, és sugárzó arccal sietett a pénztárhoz.                                                                                                                             De nem adtam fel az előítéletekkel   vívott harcot, és hamarosan bizonyíthattam is nyitottságomat. Egy tőrőlmetszett újnyilas  lépett az üzletbe,  fekete izomtrikó, hogy a friss tetkók jól mutassanak, az obligát bakancs,( hogy nem rohad le a lába ebben a hőségben!) de a fejbőr bezzeg szellőzik rendesen.   Mit keres egy ilyen egy antikváriumban, gondolná az előítéletekkel fertőzött ember?  De nem én! A marcona külső érző szívet takar,  ha van  gyereke, esténként biztosan Lázár Ervin meséket olvas  neki, a barátaival pedig  Radnóti  versek szavalásával  törik meg  a  két jiddis népdal meghallgatása közötti  csöndet. Míg így ábrándoztam , jött a hideg zuhany. Egy kis konspirációs jellegű sustorgás a pénztárossal , aztán a pult alól előkerült egy új, kövér, harsány horogkereszttel „ékesített” Mein Kampf,  azt hóna alá csapva, férfias léptekkel távozott.                                                                                                                                                                              Azért én is találtam egy valaha kávéval leöntött  Jorge Amado  kötetet, megvettem  latin-amerikai irodalom mániás lányomnak. Szép is , okos is, tényleg csúnya   dolog az előítélet.                                                                                                                       

 

 

3 komment

Címkék: élet könyv előítélet

A bejegyzés trackback címe:

https://korrektorinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr692131554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tropescu 2010.07.07. 15:09:33

Én az egyetemen szoktam nézegetni fél napig a 100 forintosokat... A földre szokták lepakolni, úgyhogy a végére mindig megfájdul a nyakam. Vettem már magyar-lengyel turistaszótárat, orosz klasszikusokat (eredetiben is!), tökéletes állapotú bibliát, háborús albumot, nyelvkönyvet. Érdekes egyveleg, amit kiselejteznek a könyvtárakból...

Mrs.Lovett 2010.07.07. 15:43:54

ez ám a szubkultúra, a szó szoros és átvitt értelmében is...a 'könyvturik' bestsellerei a Júlia/Romana/Tiffany (és egyéb romantikus női nevekkel ellátott)füzetek és a pult alól árusított Mein Kampf...kis magyar művelődéstörténet:S

Emide Buda 2010.07.07. 15:53:58

@Tropescu: Na, ezért mindig legyen nálad kis sámli,
és nem fájdul meg a derekad! Egyszer lomtalanításkor majdnem turiztam könyvet az utcán is, de a kupacokat szigorúan őrizték a profi lomisok.
süti beállítások módosítása